En kritisk Tip til at gøre en Outsourcing projekt vellykket

Forstå, hvad du vil opnå er afgørende for en vellykket udlicitering venture. Selvom der er mange, der hævder at tilbyde offshoring indkøb tjenester, faktum er der kun virksomheden overvejer outsourcing kan bestemme hvad, hvem og hvornår et offshore service projekt.

Med henblik herpå skal en virksomhed forstå hvad et outsourcing projekt. Hvad er naturligvis, hvad vil blive outsourcet. Det er ikke nok at blot statslige vi er gong til at outsource det teknologi tjenester, eller menneskelige ressourcer eller enhver anden facet af virksomheden. For at bestemme hvad betyder en intim forståelse af hvordan din virksomhed i øjeblikket behandler dette arbejde.

Så den første arbejdsplanen når de overvejer outsourcing er:

Define den aktuelle proces. Dette bør ske med en forståelse af krav. Kravene bør være klart defineret på en sådan måde at fjerne uklarhed og tilbyde en målemetode. Hurtig service er ikke en metrikværdi. Besvare og løsning af en bestemt type kunde undersøgelse inden for x antal minutter er et krav.

Øvelse med at definere den aktuelle proces gør det muligt at forstå detaljerne i hvad faktisk behov gjort. Denne information er nødvendig, når / hvis overføre denne proces over til din nye outsource partner.

Nu ville også være et godt tidspunkt at gøre en cost benefit-analyse på den foreslåede proces. Dette tillader virksomheden at have en solid estimat af de nuværende driftsomkostninger for processen under overvejelse for outsourcing. Når du laver denne analyse, være sikker på at ærligt overveje alle omkostninger involveret.

Jeg var involveret med en større teknologivirksomhed, der insisterede på at nogen koste som kunne ikke umiddelbart kvantificeres, være marginaliseret eller simpelthen ignoreret. De baseret beslutningen om at outsource deres interne helpdesk for tusindvis af mennesker, baseret på en simpel sætning; “Udgifter til support opkald vil gå fra 25 dollars til 6 dollars.” Problemet var, at de ikke dækker alle omkostningerne. Selvom de kræves opkald besvares inden for en vis periode, satte ikke de en beslutning gang. Når støtte var i hus, kunne ingeniør opfordre til støtte og får en resolution i timer. Efter overførslen tog samme kræver imidlertid mindst 3 dage og nogle gange over en uge for opløsning. Omkostninger i tabt produktivitet til virksomheden, fordi ingeniøren ikke har adgang til sine filer og e-mail blev aldrig overvejet i den enkle erklæring ovenfor. Hvis de samlede omkostninger blev anset for, ville besparelser har været langt mindre betydelig.

Så det vigtige tip er at kende din proces og omkostninger før overvejer offshoring ethvert projekt. Ved at være bevæbnet med solid information, er det derefter muligt at vælge den rigtige outsource partner og gøre en god beslutning for virksomheden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *